2 hunner og 1 han?

Er du kommet hjem fra dyrehandlen med dit nye dyr? Eller har du haft dem i årevis? Der kan stadig dukke nye spørgsmål op - og det er her du skal stille dem.
Emma

2 hunner og 1 han?

Indlægaf Emma » 02 jul 2015, 15:03

Hej. Jeg er nylig ejer af 2 hun jordegern. Jeg elsker dem allerede højt og vil på forhånd sige jeg aldrig ville gøre noget der kunne skade dem. Jeg er rent ud sagt bare pisse nysgerrig.
Jeg har avlet på andre dyr jeg har haft med succes og selvom det ikke var min intention vokser ideen på mig.
Jeg er først lige begyndt specifikt at søge efter info men er et par gange da jeg læste om dyrene før stødt på at det er godt at have 2 hymne tog 1 han sammen. Jeg er bare lidt forvirret fordi:
1. Burde hunnerne ikke totalt undertrykke hannen?
2. Hvad sker der med hannen når hunnerne har unger?
3. Hvordan ville hunnerne reagere hvis 1 eller begge blev drægtige/ reaktion på den andens unger?

Det er som om alle bare stoppe med "historien" efter at fortælle at det er bedre med 2 hunner end 2 hanner men der hele lyder lidt mystisk for mig.

Når det er sagt kunne det da være det sødeste hvis alle tre bare passede ungerne, nogle opdrættede lyder jo til at skrive at deres hanner hjælper hunnerne så måske en anden hun også bare hjælper?

Jeg syntes bare at alt peger på et kæmpe blodbad...

Undskyld det meget lange og evt dumme spørgsmål.

PS. Eksempel vedhæftet
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (672.35 KiB) Vist 2876 gange

Alwyn

Re: 2 hunner og 1 han?

Indlægaf Alwyn » 26 aug 2015, 20:19

I would like to follow this and I also want to know what to expect when one or both females give birth...will they stress eachother of get stressed by the male or will they help eachother out?

Tilbage til "Pasning og pleje"